سرخط خبرها

رقابت مادرید و بارسلون برای فتح جام| لالیگا در اوج

  • کد خبر: ۶۳۷۷۹
  • ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
رقابت مادرید و بارسلون برای فتح جام| لالیگا در اوج
با پیروزی رئال، ۳ تیم بالای جدول لیگ اسپانیا بیشترین شانس قهرمانی را دارند
به گزارش شهرآرانیوز؛ فقط ۸ دیدار دیگر از فصل ۲۱-۲۰۲۰ لالیگا باقی مانده است و جدال بین رئال‌مادرید، اتلتیکو و بارسلونا در صدر جدول از همیشه نزدیک‌تر است. با نزدیک‌شدن به آخرین روز‌های فصل ۲۱-۲۰۲۰، جدال برای قهرمانی در لالیگا از همیشه جذاب‌تر است. اتلتیکو‌مادریدی‌ها که از مدعیان بی‌چون‌و‌چرا و شکست‌ناپذیر این فصل بودند، در هفته‌های اخیر دچار افت شده‌اند و اکنون رئال‌مادرید و بارسا را در آستانه ربودن جام قهرمانی می‌بینند.

بازگشت هیجان‌انگیز رئال به کورس

رئال‌مادرید دیدار برگشت مقابل بارسلونا را نیز با پیروزی ۲ بر ۱ پشت‌سر گذاشت و بدون درنظر‌گرفتن بازی شب گذشته اتلتیکومادرید، به صدر جدول صعود کرد. شاگردان زیدان با هر زحمتی که بود، موفق شدند ۳‌امتیاز حساس هفته‌۳۰ رقابت‌های لالیگا را کسب کنند. مردان زیدان بعد از ۱۳‌سال موفق به تکرار رکورد دبل در مسابقات ال‌کلاسیکو شدند. آن‌ها در ابتدای فصل در نیوکمپ بارسلونا را شکست دادند و دیشب هم در خانه خود برنده شدند تا در هر ۲ مسابقه این فصل برنده جدال با رقیب سنتی خود شوند و این مسئله‌ای است که از فصل ۰۸-۲۰۰۷ به بعد تکرار نشده بود.
 
در آن فصل برند شوستر، مربی رئال‌مادرید بود و سفیدپوشان مادریدی توانستند در دیدار رفت با تک‌گل خولیو باپتیستا به پیروزی برسند و در دیدار برگشت نیز با نتیجه ۴‌بر‌۱ پیروز شوند. نکته جالب دیگر این است که از زمان شیوع کرونا و خالی‌شدن ورزشگاه‌ها رئال‌مادرید در مسابقاتش مقابل اتلتیکو‌مادرید و بارسلونا بازنده نبوده است. اکنون رئال‌مادرید ۳ ال‌کلاسیکوی اخیر را برنده بوده است و آخرین‌باری که چنین‌اتفاقی افتاده است، به ۴۳‌سال قبل بر‌می‌گردد.

بارسلونا یکشنبه‌شب در‌حالی پا به زمین رئال‌مادرید گذاشت که خیلی وقت بود در لیگ شکست نخورده بود و می‌خواست با پیروزی در این دیدار مهم، شانس‌هایش برای کسب عنوان قهرمانی این فصل را به‌طور‌جدی افزایش دهد. برد بارسلونا در این دیدار به این معنی بود که آبی‌و‌اناری‌ها قدمی بزرگ به‌سمت قهرمانی برمی‌دارند و همچنین به‌معنای پایانی بر شکست بارسای کومان در بازی‌های مهم بود. با‌وجود‌این بارسلونا یک بار دیگر در مسابقه‌ای مهم شکست خورد.
پس از پیروزی رئال‌مادرید در آخرین ال‌کلاسیکوی این فصل در یکشنبه‌شب، اکنون فقط ۸ هفته از رقابت‌های لالیگا باقی مانده و این بازی‌هایی است که اتلتیکو‌مادرید، رئال‌مادرید و بارسا در پیش دارند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم.

قهرمانی در دستان اتلتیکومادرید

شاگردان سیمئونه هفته آینده به مصاف ایبار در انتهای جدول لالیگا خواهند رفت و سپس هوئسکا تیم بعدی است که اتلتیکو باید این تیم را شکست دهد. هوئسکا در رده شانزدهم جدول قرار دارد و این تیم نیز برای فرار از سقوط تلاش می‌کند. اتلتیکو سپس با الچه رو‌به‌رو خواهد شد و پس از آن در دیداری سرنوشت‌ساز در نیوکمپ به‌مصاف بارسلونا خواهد رفت. پس از این مسابقه شش‌امتیازی، رئال‌سوسیداد، اوساسونا و رئال‌وایادولید رقبایی هستند که اتلتیکو باید برای شکست آن‌ها تلاش کند.

رئال منتظر اشتباهات همشهری

ماراتن رئال‌مادرید برای کسب عنوان قهرمانی پس از ال‌کلاسیکوی یکشنبه‌شب با دیدار برابر کادیز آغاز خواهد شد. تیم سپیدپوش پایتخت سپس میزبان بتیس خواهد بود، تیمی که در سال‌های اخیر عملا به گربه‌سیاه کهکشانی‌ها تبدیل شده است و تیم زیدان همیشه مقابل آن‌ها مشکل داشته است. پس از آن در آخرین دربی مادرید در این فصل میهمان ختافه خواهد شد.
 
در نبرد بعدی شاگردان زیدان با اوساسونا دیدار خواهند کرد و در همان روزی که بارسا و اتلتیکو در نیوکمپ به‌مصاف هم می‌روند، رئال نیز در دیداری حساس میزبان سویا خواهد بود که هم‌اکنون در رده چهارم جدول لالیگا قرار دارد. لوس‌بلانکوس در ۳ دیدار پایانی خود میهمان گرانادا و اتلتیک‌بیلبائو خواهد بود و در ورزشگاه دی‌استفانو برابر ویارئال به میدان خواهد رفت. زیردریایی‌های لالیگا که در هفته‌های اخیر با اونای امری یک بار دیگر درحال اوج‌گیری هستند نیز قطعا یکی از حریف‌های سخت رئالی‌ها خواهند بود.

این‌همه در حالی است که مادریدی‌ها یک شانس بزرگ در‌برابر ۲ مدعی دیگر دارند و آن هم برتری در بازی‌های رودرروست. شاگردان زیدان این فصل بارسا را دبل کرده‌اند و درصورتی‌که درپایان فصل با ابن تیم هم‌امتیاز باشند، براساس قوانین لالیگا، این رئال‌مادرید خواهد بود که جام را بالای سر می‌برد. این تیم همچنین در بازی‌های مستقیم مقابل اتلتیکو‌مادرید هم ۴‌امتیاز را کسب کرده است تا در شرایط امتیازی مساوی با سفید‌و‌قرمز‌های شهر مادرید، تیم شایسته‌تری برای قهرمانی در لالیگا باشد.

ادامه سریال ناکامی‌های کومان؟

بارسلونا هفته آینده باید در فینال کوپا‌دل‌ری به‌مصاف اتلتیک‌بیلبائو برود. پس از آن بلوگرانا باید آماده رویارویی با ختافه شود. شاگردان کومان در دوئل بعدی خود باید برابر ویارئال صف بکشند؛ تیمی که برای رده‌ای مناسب صعود به رقابت‌های اروپایی می‌جنگد. بارسا سپس میزبان گرانادا خواهد بود و بعد از آن با والنسیا دیدار خواهد کرد. کاتالان‌ها سپس باید در جدال حساس و شش‌امتیازی برابر اتلتیکو‌مادرید به میدان بروند. پس از این دیدار بارسا با لوانته و سلتا رو‌به‌رو خواهد شد. در پایان بارسا با بازی برابر ایبار، پرونده این فصل خود در لالیگا را خواهد بست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->